Tévhitek: nők és a fitnesz

Tévhitek, amiket nem tudunk magunk mögött hagyni. Legendák, amik félrevezetnek. Mik ezek? Igazak a feltevések? Nézzük!

Aki nőként tesz az egészségéért, a megjelenéséért, és elmegy edzeni, már jobban fogja érezni magát. Miért van az, hogy sok nő idegenkedik, ha súlyt lát? Vagy arról van szó, hogy amit nem ismerünk, félünk tőle, azt elutasítjuk? Sokan ezt már az előtt teszik, hogy konkrét tapasztalattal rendelkeznének – a mások által hallott igazság alapján döntenek. Tapasztalatból tudom, milyen nehéz belevágni, és bizony a kezdetek alatt mindenki találkozni fog félrevezető információval. Ne higgyünk el azonnal mindent, amit hallunk, családtagok, barátok a legjobb szándékkal is rossz tanácsot adhatnak. Íme az 5 leggyakoribb hibás vélekedés és cáfolatuk, amiket jó ha tudunk.
Tévhit 1: Csak férfias külsőt ne!
Magam is belefutottam a nem szeretnék férfias lenni tévhitbe. Amikor megkapjuk az első jogosítványunkat, véletlenül se gondoljuk azt, hogy autóversenyzők leszünk. Viszont ha elmegyünk egy súlyzókkal teli állvány mellett, már mindjárt akkorák leszünk, mint egy díjbirkózó. Jó hír, nekünk nőknek nincs meg az a hormonális hátterünk, hogy ez valóra váljon, az az urak dolga, hagyjuk is ezt meg nekik. A súlyzós edzések azokat az izmokat formálják, amik a nőies alak legkívánatosabb részeit alakítják, máskülönben az olyan fitnesz hölgyek, mint Jen Selter, a popsikirálynő vagy Rena Mom, Vicky Justiz, Michelle Lewin nem úgy néznének ki, mint ahogy.
Tévhit 2: Az erősítő edzéstől merev leszek
Ez az állítás csak annyira igaz, amennyire a cigaretta friss leheletet biztosít. A súlyzós edzésforma nem tesz kötötté, ellenkezőleg! Ahogy azt már említettük, a női testben nem növekedik meg úgy az izom, mi több, a súlyok javítják a rugalmasságot. Mi a helyzet az ízületekkel? A nagyobb terhelés nem teszi tönkre őket? De, amennyiben farkasok módjára vetjük rá magunkat a súlyzórúdra. Viszont ha kitűnő technikával és biztonságosan dolgozunk, lassan és ésszel emeljük a terhelést, éppenhogy erősítjük ízületeinket
Tévhit 3: Ha sokat iszol, béka nő a hasadban!
Ezt is az mondhatta, aki öt feles után már nem volt szomjas. Én megiszom a napi 3 litert, és eddig nem nőtt. De félre a tréfával, a folyadékbevitel nem vicc tárgya, igenis oda kell rá figyelni. Még mindig nem érezzük ennek jelentőségét, pedig kellően felhívják rá figyelmünket a különféle magazinok, blogok, szakértők. Nekünk nem is kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy tudjuk: a víz tisztítási folyamatot végez. Azt a napi 2-3 pohár vízmennyiséget, amit megiszunk, öntsük rá próba gyanánt a koszos felsőnkre, majd mossuk ki a mosógépben. Tiszta lesz? Nem hinném. Ahogyan testünknek is kevés ez a mennyiségű vízellátás a méregtelenítési folyamatokhoz.
Tipp a napi vízmennyiséghez:

  • A folyadék íze hiányozhat, ennek érdekében facsarjunk bele citromot – ha azt meguntuk, akkor lime-ot, mentát vagy különféle gyümölcsöket.
    Legyen elérhető helyen. Sokszor azért nem iszunk, mert útközben nincsen nálunk, vagy ha túl sokat dolgozunk egy helyen, lusták vagyunk felállni.
    Időzítés! Ha nem megy másként, akkor délelőtt igyunk meg 1,5 litert, délután meg a másik felét – ha ez még mindig nem segít, használhatunk teljesítmény-centrikus kulacsokat.

Tévhit 4: A hasizom gyakorlatoktól, a gépen végzett edzésektől nem rakódik le a zsír

Edzés tévhitek 2
Ez nem a tv-shop, ne higgyünk el mindent, amit hallunk. Tisztázzuk. A zsír eltüntetésének titka a konyhában rejtőzik. Attól, hogy rendszeresen végzünk felüléseket, még nem kevésbé rakódik le a zsír. A hasizomgyakorlatok arra vannak, hogy megerősítsék a hasfalat, az izomzatot. Látványos eredményt csak főzéssel érhetünk el. A főzés pedig nyers alapanyagokból előállított ételt kell jelentsen, és nem mikrózást.
Tévhit 5: Ha nem izzadtál le, nem is dolgoztál keményen!
Ennek a mondatnak egyik szava se állja meg a helyét. Az izzadás egy hűtési folyamat a felhevült testnek. Hogy milyen keményen edzel és mennyi zsírt égetsz, annak nincs köze az izzadáshoz.
Hogyan tovább?
A kemény munkát nem lehet helyettesíteni. Ha egészségesebbek szeretnénk lenni vagy fogyni akarunk, azért tenni kell. Tegyük félre a romboló tévhiteket, hogy most már valóban elérjünk a megálmodott alakot.